fredag 19 september 2008

Coldplay och några dagar i stockholm

Konserten kan beskrivas som följande recensent:
Men även så här:
Jag är inte ett fan av Coldplay, men jag rycktes med från deras första sekunder på scen. Att se Åsas glädje i ögon, i kropp och själ. Att se hennes glädjetårar trilla fram i ögonvrån när sångaren Chris Martin med bandkollegor ändrar scenen i Globen, att se den nästan genomskinliga ridån höjas i takt med att musiken ökade i både fart, ljud och i färg. Det var magnifikt. Enormt. Musikalisk orgasm. JÄVLARS SÅ BRA!!! Jag rycks med i deras sköna musik, deras unika sätt att textsätta sina låtar. C Martin flög över scen som en toktrimmad duracell-kanin!!! En fanstastik sprakande show både i musik men även i bild. Mängder med ljus, färger, laser, bakgrundsfilmer blandat med ballader på piano följt av rockigare varianter.
Åsa var grymt glad och nöjd över min 30 årspresent till henne.
Jag var lika glad. Nöjd. Bra.

De lediga dagarna bjöd även ett besök i Glashuset och en massa timmar i city med god mat etc. Å köpte 5,5 kg kantareller på Hötorget. GOTT!
Träffade även forna kollegan Jane som vi var ute och åt med under torsdagskvällen. Trevligt!!
Bäst var dock att komma hem och träffa våra underbara barn, vi saknade dem massor....

Borta bra men hemma bäst...eller hur säger man....

På måndag el tisdag är det dags. Lite nervöst. Men d går nog bra...
Uppdaterat 20080923: Onsdag it is
Uppdaterat 20080924: Onsdag it was. Nu tittar vi framåt, lite flummigt upplägg, men d gick nog bra

1 kommentar:

Caroline Sjööh sa...

Jag är bara lite avis då...
Och dags för vadå?