tisdag 19 februari 2008

JAG VANN MOT GB-GLASS

Utan tendens till allvar, och med största möjliga ironiska djävulskap, så mailade jag GB-glass enligt nedan skämtsamma blogginlägg... Ibland är det jäklars så kul att driva med folk, speciellt när det ger betalt....

Här följer min mailkonversation med dem...(Läs nerifrån och upp för rätt ordning...)
MUHAHAHAAAAAAAAAAA, fy fan va cooooool (-18C)















Hej Marcus,

På lådan står förvaringsanvisning -18C eller kallare. Jag gör ett undantag i
detta fall, skicka din adress så kommer det några glasscheckar på posten.

Med vänlig hälsning

Marie
Konsumentkontakt GB Glace
Unilever Sverige AB
Box 1056
171 22 Solna
08-619 95 00
www.gb.se


-----Original Message-----

Hej igen!

Jo, jag känner ju till frysboxarnas fantastiska frysförmåga. Därför blev jag
lite förvånad över er kartong eftersom mina glassar smälte. Som jag tolkade
det så ersätter den frysboxen.
Men frysboxen är ett bättre alternativ, vilket jag härigenom vill berätta
för er.
Ersätter ni mig för mina glassar?

Mvh Marcus



> ----------- Ursprungligt meddelande -----------

>
> Hej Marcus,
>
> Tack för dina synpunkter!
>
> Självklart ska glass förvaras i frysen men förpackningen till
> Klassikerlådan är utformad så att den hjälper till att hålla kylan
> bättre, än en vanlig förpackning. Då Klassikerlådan innehåller så
> många glassar tyckte vi att det var på sin plats att förstärka denna.
> Det är ju så tråkigt med omfryst glass.
>
> Vi tar för givet att våra konsumenter känner till att glass ska
> förvaras i frysutrymme.
>
> Trevlig helg!
>
> Med vänlig hälsning
>
> Marie
> Konsumentkontakt GB Glace
> Unilever Sverige AB
> Box 1056
> 171 22 Solna
> 08-619 95 00
> www.gb.se
>
>
> -----Original Message-----

> Hej!
>
> Jag köpte lite glass igår, (se bif filer) och jag vill bara berätta en sak.
> Under början av 1950-talet så lanserades en vitvara för hemmabruk
> kallad Frysbox. Det går ut på att man lägger sina frysvaror i ett
> skåp, som kan liknas vid ett kylskåp, men det är mycket kallare. Där
> förvarars då sådana frysvaror som man inte vill förtära med en gång.
>
> På er förpackning så står det att förpackningen hjälper till att hålla
> glassen kall. Det stämmer inte, efter några timmar i rumstemperatur så
> hade glassen mer eller mindre smält. Jag kommer framöver förvara min
> glass i frysen istället, den känns lite mer tillförlitlig.
>
> Mvh Marcus
>
>

8 kommentarer:

Martin sa...

Hehe... vart är världen på väg? :)

Caroline Sjööh sa...

HAHAHA!! Du vann ju! :)
Jag tror jag ska göra likadant, så jag med får glasscheckar! Undra hur många dom kan ge till...

Anonym sa...

hahahahaha!! "Det stämmer inte, efter några timmar i rumstemperatur så hade glassen mer eller mindre smält." Fy vad ja skattade! hahahaha!!

Caroline Sjööh sa...

förresten, lät du den stå framme och smälta på riktigt, eller låtsades du bara? :)

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha!!
Dagens bästa!!

Johan a.k.a Kendo sa...

Stick it to the man!

Clifton sa...

fy fan vad jag hade nekat det mailet om jag jobbade på GB! Så jävla puckat att få glasscheckar på grund av att man är korkad! Hade man vart ointelligent hade man inte behövt betala för något i samhället, det gäller bara att vara korkad nog!

Bra jobbat!

Mackan på 12an sa...

Självklart förvarade jag min glass i frysen, d står ju tom på kartongens undersida... =)
Jag drev bara lite med dem...

Nu har värdecheckarna kommit, till ett värde av 100SEK muhahahaaa